پسر دلفینی در کلاس جهانی/ ارزآوری با صنعت انیمیشن

0
85
پسر دلفینی در کلاس جهانی/ ارزآوری با صنعت انیمیشن

انیمیشن پسر دلفینی از تولیدات شرکت خلاق انیمیشن اسکای فریم توانست در کلاس جهانی ظاهر شود و زمینه ارزآوری را فراهم سازد.

به گزارش بین تاک به نقل از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، صنعت تولید انیمیشن رونق بسیار زیادی پیدا کرده و بسیاری از کشورها بر روی پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری می‌کنند، حتی برای ساخت بعضی از پروژه‌ها سال‌ها زمان صرف می‌شود. این صنعت به لحاظ سودآوری و همچنین از نظر پتانسیل‌هایی که در حوزه فرهنگ دارد، توانسته است جای خود را به خوبی در بین صنایع خلاق باز کند.

رشد صنایع خلاق در حوزه تولید انیمیشن

در حال حاضر انیمیشن در کشورهای اروپایی و همچنین کشورهای آمریکای شمالی بسیار مورد توجه قرار گرفته و یکـی از مهم‌ترین راه‌های افزایش درآمد این کشورها محسوب می‌شود؛ به‌طوری‌که می‌توان گفت بیش از ۹۰ درصد از سرمایه‌گذاری صنعت انیمیشن جهان توسط این کشورها انجام می‌شود.

کشــورهای غربی با هدف کاهش هزینه نیروی انسانی تاکنون استودیوهای بزرگ انیمیشن سازی را در برخی کشورهای آسیایی مانند ژاپن، کره جنوبی، تایوان، چین، فیلیپین، مالزی، سنگاپور و هند راه‌اندازی کرده‌اند.

صنعت انیمیشن را می‌توان یکی از صنایع خلاقی دانست که به‌هیچ‌وجه اشباع نخواهد شد؛ زیرا یک بعد این صنعت خلاق مانند تمام صنایع خلاق دیگر، فرهنگ است و فرهنگ، موضوعی نیست که بتوان آن را به زمان یا مکانی خاص محدود کرد.

صنایع خلاق در حال حاضر با توجه به رشد بسیار خوبی که در اقتصاد کشورها و درآمد حاصل از تولید ناخالص بازی می‌کنند، در حال یافتن جایگاه خود از لحاظ اقتصادی و فرهنگی هستند، به این معنا که کشورها به اهمیت فرهنگی و اقتصادی صنایع خلاق پی برده‌اند و در حال گسترش چنین صنایعی هستند.

درخشش انیمیشن ایران‌ساخت در خارج از مرزها

انیمیشن رسانه‌ای است که می‌تواند در انتقال مفاهیم ارزشی، رساندن پیام‌های آموزنده و در کل در مقوله آموزش و فرهنگ‌سازی جامعه کارآمد باشد. جدا از کاربرد سرگرمی، انیمیشن در قالب فیلم و سریال جنبه‌های فرهنگی و آموزشی بسیاری دارد.

ایران نیز چند سالی است به این صنعت ورود کرده و با تولیدات موفق توانسته در جشنواره‌ها و اکران‌های خارجی حضور داشته باشد. پسر دلفینی پویانمایی ایرانی به تهیه کنندگی محمد امین همدانی و نویسندگی و کارگردانی محمد خیراندیش است که در سال ۱۳۹۹ با درون مایه داستانی کمدی و ماجراجویانه تولید شد.

این محصول فرهنگی ایرانی قبل از اکران در ایران در روسیه به نمایش در آمده ‌‎است، پسر دلفینی در روزهای ابتدایی به نمایش درآمدن روی پرده‌‎های نقره‌‎ای ۲۷۰۰ سینمای کشور روسیه توانسته فروشی در حدود یک میلیون و هفتصد هزار دلار برای خود ثبت کند و مورد تحسین بسیاری از فعالین این حوزه قرار بگیرد.

این پویانمایی در روسیه بالغ بر یک میلیون و ۷۳۰ هزار دلار فروش کرده است. پسر دلفینی قرار است شهریور ماه امسال روی پرده سینماهای ایران بیاید و همزمان در ترکیه نیز اکران شود. در ادامه هم قرار است پویانمایی پسر دلفینی در اسپانیا، کره جنوبی، تایوان و مغولستان به نمایش در بیاید.

پرویز کرمی رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق در پیام تبریک به محمد امین همدانی و گروه تولید انیمیشن «پسر دلفینی» گفت: آثار خلاقانه ایرانی در حوزه فرهنگی، تولیداتی‌ست که با تکیه بر منابع بی‌زوال دانش و خلاقیت انسانی، قابلیت عرضه در پهنه گیتی و تراز بین‎المللی را دارد. «پسر دلفینی» یک ایران‌ساخت تمام‌عیار است و ایجاد شبکه توزیع برای جهانی شدن انیمیشن ایران ضروری است.

وی افزود: نوآوری، نویدگر سربلندی‌ست و این خستگی‌ناپذیری و سربلندی، تماماً در تسخیر جوانان باهمت و باورمند است. صنایع خلاق، حدیث ایمان و خودباوری است.

انتهای پیام/

نظر شما

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید