طرز تهیه اسکون خوشمزه و خوش طعم

1
361
طرز تهیه اسکون خوشمزه و خوش طعم

اسکون، نان شیرینی انگلیسی است که بافت نرمی دارد و معمولاً به همراه خامه و مربا یا به همراه چای در وعده صبحانه و عصرانه میل می‌شود.

مجله اینترنتی بین تاک؛ اسکون بافتی بین نان و شیرینی دارد و جزو نان‌های سریع طبقه‌بندی می‌شود. از آنجا که اسکون شیرینی کمی دارد معمولا به همراه چای یا در کنار خامه یا کره به همراه مربا برای وعده صبحانه یا عصرانه سرو می‌شود.

مواد لازم برای اسکون

آرد/ 350 گرم
کره/ 50 گرم
شیر/ یک لیوان
شکر/ سه قاشق غذاخوری
بکینگ پودر/ یک و نیم قاشق چای خوری
نمک به مقدار لازم

طرز تهیه اسکون

مرحله اول

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید و سینی فر را کمی چرب کنید. آرد را با نمک در یک کاسه بزرگ بریزید. سپس بیکینگ پودر و شکر و کره را به آن اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید.

مرحله اول طرز تهیه اسکون خوشمزه و خوش طعم

مرحله دوم تهیه اسکون

در ادامه، شیر را به پودر اضافه کنید و آن را ورز دهید تا به خمیری صاف و سفت تبدیل شوند. باید توجه داشت که اگر مشاهده کردید خمیرتان خشک و پوسته پوسته شده، کمی شیر به آن اضافه کنید و همچنین اگر خمیر چسبنده شد، کمی آرد به آن اضافه کنید.

مرحله دوم طرز تهیه اسکون خوشمزه و خوش طعم

مرحله سوم تهیه اسکون

بر روی یک سطح مسطحی کمی آرد بپاشید، سپس خمیر اسکون را به شکل گرد در آورید و به ضخامت حدود یک و نیم سانتی متر پهن کنید.

مرحله سوم طرز تهیه اسکون خوشمزه و خوش طعم

از یک قالب گرد و یا یک لیوان و فنجان برای برش زدن خمیر اسکون استفاده کنید. سعی کنید هنگام برش آن را نپیچانید و فقط مستقیماً به سمت خمیر فشار دهید.

مرحله چهارم طرز تهیه اسکون خوشمزه و خوش طعم

مرحله چهارم

بعد از اینکه خمیر را با قالب برش دادید، خمیرهای باقی مانده را نیز پهن کرده و آن را دوباره برش دهید. اسکون‌ ها را روی سینی چرب شده بچینید و به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر با دمای 200 درجه سانتیگراد قرار دهید تا به خوبی ور بیایند و روی آن کمی طلایی شود. آن را بردارید و بگذارید کمی خنک شود، سپس به سلیقه و میل خود، با مربا یا خامه میل کنید.

مرحله چهارم طرز تهیه اسکون خوشمزه و خوش طعم

مرحله پنجم

برای تنوع و خوشمزه‌تر شدن شیرینی اسکون می‌توانید تکه‌های کوچک میوه‌های خشک شده را همراه با شیر در خمیر بریزید و مطمئن شوید که قبل از غلتاندن به طور یکنواخت پخش شده باشد. همچنین ممکن است دوست داشته باشید کمی ادویه شیرین مانند دارچین، ادویه مخلوط یا زنجبیل اضافه کنید.

مرحله پنجم طرز تهیه اسکون خوشمزه و خوش طعم

انتهای پیام/

یک نظر

نظر شما

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید