خدمات کنترل چاقی در ایران، الگوی کشورهای دنیا

0
46
خدمات کنترل چاقی در ایران، الگوی کشورهای دنیا

در نشست منطقه ای سازمان بهداشت جهانی (امرو) خدمات کنترل چاقی در ایران، الگوی کشورهای منطقه و دنیا اعلام شد.

به گزارش بین تاک به نقل از وبدا، نشست منطقه ای سازمان جهانی بهداشت (امرو) با حضور مدیران دفاتر تغذیه وزارت بهداشت کشورهای منطقه در خصوص برنامه تسریع توقف چاقی از 18 تا 20 اکتبر ( 26 تا 28 مهر) در اردن برگزار و ارائه خدمات کنترل چاقی در سیستم بهداشتی ایران به عنوان الگو برای کشورهای منطقه و دنیا معرفی شد.

در این نشست که با هدف بررسی ابتکارات کشورهای منطقه در مواجهه با معضل چاقی برگزار شد در مورد برنامه کشورهای مدعو شامل اهداف بلند مدت، چالش ها و اولویت ها بحث شد و تبادل نظر پیرامون راهکارهای عملی جهت دخیل کردن کشورها انجام گرفت.

دکتر احمد اسمعیل زاده، مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با شرکت در این نشست، اقدامات دفتر بهبود تغذیه جامعه برای پیشگیری و کنترل چاقی در ایران را ارایه داد که این اقدامات مورد توجه حضار و مدیران شرکت کننده از سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت و با توجه به اینکه ایران جزو معدود کشورهایی است که برای کنترل چاقی، خدمات تغذیه ای را در سیستم بهداشتی کشور ادغام کرده و مداخله و خدمات لازم را برای این منظور ارائه می دهد که این برنامه مورد توجه مسئولان سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت.

شرکت کنندگان در نشست منطقه ای سازمان بهداشت جهانی، ضمن استقبال فراوان از معرفی خدمات ایران برای جلوگیری از چاقی به عنوان یک الگو به دنیا، مقرر کردند که در آینده نزدیک از این مدل ارایه خدمات در کشور بازدید کنند و حمایت های لازم برای گسترش این خدمات را به عمل آورند.

بنا بر این گزارش، در این نشست همچنین سخنرانانی از دفتر سازمان بهداشت جهانی در ژنو، دفتر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در قاهره و مدیران تغذیه کشورهای بحرین، مصر، کویت و اردن به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای کنترل چاقی پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید