سازمان ملی استاندارد؛ تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال در کشور

0
123
سازمان ملی استاندارد؛ تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال در کشور

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در جمع انجمن صنایع غذایی ایران به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد اشاره کرد و گفت: طبق این قانون، سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال در کشور است و هر نشان حلال دیگری معتبر نبوده و تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش بین تاک به نقل از استاندارد، دکتر مهدی اسلام پناه در نشستی که با تولیدکنندگان و پیشکسوتان صنعت غذا در سازمان ملی استاندارد ایران داشت، به اهمیت این صنعت نسبت به سایر صنایع اشاره و تاکید کرد: در تدوین و به روز رسانی استانداردهای غذایی مشارکت داشته باشید.

رییس سازمان استاندارد ایران حمایت خود را از تولید باکیفیت اعلام کرد و اظهار داشت: هیچ کس حق ندارد خارج از الزامات قانونی، مانع شتاب و جهش تولید شود.

وی یکی از اهداف اقتصادی دولت را گسترش صادرات برشمرد و گفت: سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان یک نهاد حاکمیتی در کنار تولیدکنندگان است تا صادرات در این صنعت گسترش پیدا کند.

دکتر اسلام پناه با تاکید بر اینکه از بازار حلال غافل نشوید افزود: این سازمان با ترخیص هزار کانتینر یخچال‌دار، زمینه صادرات مواد غذایی را تا قلب اروپا فراهم آورده است.

دبیر شورای عالی استاندارد با اشاره به مرجعیت سازمان ملی استاندارد ایران در اعطای نشان حلال گفت: برخی تولیدکنندگان با پرداخت هزینه‌های بالایی این نشان را خریداری می کنند در حالیکه هر نشان حلال دیگری، غیر از نشان حلال استاندارد ایران غیرمعتبر بوده و تخلف محسوب می شود.

دکتر اسلام پناه پیش شرط اعطای نشان حلال را اخذ نشان ملی استاندارد ایران دانست و اظهار داشت: نشان حلال که از الزامات صادرات محصولات حلال است، به صورت رایگان به واحد‌های متقاضی اعطا می شود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران به روز ملی کیفیت اشاره کرد و این روز را به همه تولیدکنندگان که کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده اند تبریک گفت و افزود: هر یک از شما می‌توانید پلیس کیفیت صنف خود باشید تا تولید باکیفیت و در شأن مصرف کننده ایرانی را به بازار عرضه کنید.

وی، نشانی که بعد از پرچم جمهوری اسلامی بیشترین چاپ را به صورت لیبل داشته، نشان ملی استاندارد ایران معرفی کرد و گفت: همه ما باید اعتبار این نشان را حفظ کرده و به آن احترام بگذاریم.

انتهای پیام/

نظر شما

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید