بزرگراه خرازی با افتتاح دور برگردان بلوار اردستانی ده کیلومتر کاهش یافت

0
39
بزرگراه خرازی با افتتاح دور برگردان بلوار اردستانی ده کیلومتر کاهش یافت

با راه اندازی دور برگردان بلوار اردستانی در تقاطع بزرگراه خرازی مسافتی ده کیلومتری از تردد خودروهای شهروندان شهرک‌های غربی منطقه22 کاهش یافت.

به گزارش بین تاک به نقل از فارس، پروژه عمرانی دور برگردان بلوار اردستانی در تقاطع بزرگراه شهید خرازی مورد افتتاح قرار گرفت که راه اندازی این دور برگردان 230 متری باعث کاهش مسافت ده کیلومتری تردد خودروهای شهروندان شهرک های غربی منطقه22 خواهد شد.

وحیدرضا محمدی شهردار منطقه 22 در افتتاح این پروژه عمرانی گفت: راه اندازی این دور برگردان در بلوار اردستانی کمک بزرگی به تردد ساکنان غرب ترین محله پایتخت خواهد کرد و به نوعی باعث کاهش ۱۰ کیلومتری تردد خودرویی شهرک نشینان شامل دانشگاه شریف، الهیه غرب، مراورید شهر و.. خواهد شد.

وی افزود: طول مسیر دور برگردان بلوار اردستانی 230 متر و مساحت آن یک هزار و 800 متر مربع است که به شکل کامل فنی و مهندسی آن از سوی معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه مورد اجرا قرار گرفته است.

محمدی ادامه داد: قبل از راه اندازی این دور برگردان شهروندان محلات شرقی بلوار شهید اردستانی برای تردد با خودرو به غرب این بلوار باید از بزرگراه شهید خرازی و سپس از دور برگردان شهرک شهید باقری استفاده کنند که یک مسیر ده کیلومتری به حساب می آید،

وی در ادامه گفت: به همین منظور معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه طی یک برنامه ریزی انجام شده اقدام به احداث دور برگردانی در انتهای بلوار شهید اردستانی حاشیه بزرگراه شهید خرازی به شکل جنوب به جنوب کرده است تا خدمات رسانی مطلوب تری به شهروندان صورت گیرد.

افزایش سرعت خدمات رسانی خودروهای امدادی

شهردار منطقه خاطرنشان شد: یکی از ویژگی های این طرح مربوط به سرعت خدمات رسانی خودروهای امدادی اورژانس، آتش نشانی و پلیس است که باعث کاهش مسافت تردد و سرعت خدمات رسانی بالا خواهد شد؛ همچنین یکی دیگر از ویژگی های این دور برگردان تردد اتوبوس است که این موضوع نیز عاملی بر سرعت حمل و نقل عمومی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در ضلع شرقی بلوار اردستانی مجتمع های مسکونی در حال ساخت است که تردد خودروهای سنگین برای انتقال مصالح ساختمانی صورت می گیرد، که راه اندازی این دور برگردان باعث کاهش تردد خودروهای سنگین به بزرگراه شهید خرازی شرقی و غربی خواهد شد و به شکل مستقیم خودروهای سنگین معابر شهری خارج خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید