وزارت بهداشت؛ پرچم دار اجرای قانون جوانی جمعیت

0
29
وزارت بهداشت؛ پرچم دار اجرای قانون جوانی جمعیت

رئیس فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت با تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در راستای اجرای قانون «سلامت خانواده و جوانی جمعیت» مجلس، در بین دستگاه های متولی این قانون به یک دستگاه پیشرو تبدیل شده است.

به گزارش بین تاک به نقل از وبدا، دکتر فاطمه محمدبیگی با بیان این مطلب در دوازدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت با تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در راستای اجرای قانون «سلامت خانواده و جوانی جمعیت» مجلس، در بین دستگاه های متولی این قانون به یک دستگاه پیشرو تبدیل شده است.

وی افزود: تاثیرات تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت ملموس شده و خوشبختانه سرعت عمل در کارها خیلی بهبود پیدا کرده است. با ایجاد این قرارگاه شاهد جهش خیلی خوبی در امور هستیم که اینها همه اهتمام ویژه وزیر بهداشت به عنوان فرمانده قرارگاه و وزارت بهداشت را برای پیشبرد قانون جوانی جمعیت نشان می دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه طی 40 سال گذشته 29 میلیون تعدیل جمعیت در کشور صورت گرفته که باید با تغییرات ساختاری از جمله تشکیل مرکز جوانی جمعیت در وزارت بهداشت عقب ماندگی ها را جبران کنیم. هم اکنون در 70 کشور دنیا با تاسیس وزارت خانواده و جمعیت به فکر بهبود وضعیت جمعیتی خود هستند.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز باید به وزارت بهداشت در مباحث بودجه ای و ساختارسازی کمک کند زیرا هنوز متاسفانه بودجه های لازم جمعیت به وزارت بهداشت اختصاص نیافته است.

وی با اشاره به اینکه رییس جمهور در نشست های خود با فراکسیون جمعیت مجلس تاکنون دو بار اعلام کرده است که شخصاً با اهتمام ویژه، قانون جوانی جمعیت را پیگیری می کند، گفت: وقتی رییس جمهور، معاون اول دولت و مجلس پیگیر اجرای قانون هستند بنابراین تمام دستگاه های ذیربط لازم است که برای اجرای قانون همکاری لازم را داشته باشند.

رییس فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: مجلس با تمام توان پشتیبان وزارت بهداشت در جهت اختصاص بودجه های لازم برای اجرای قانون سلامت خانواده و جوانی جمعیت خواهد بود.

گفتنی است در دوازدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت مراحل اجرایی 16 مصوبه جلسه یازدهم این قرارگاه و دستورالعمل های ابلاغی به دانشگاه های علوم پزشکی کشور درباره مواد 27 و 53 قانون جوانی جمعیت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در این جلسه همچنین کمیته های تخصصی قرارگاه به ارائه گزارش جلسات هفتگی خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید