سازمان حمایت از مصرفکنندگان بریتانیا برای شرکت سونی به اتهام سوء استفاده از تسلط این شرکت در بازار، پرونده جبران خسارت جمعی تشکیل میدهد.
به گزارش بین تاک به نقل از گاردین، در این ادعای حقوقی آمده است که سونی شش سال است از گیمرهای پلی استیشن بیش از حد هزینه دریافت کرده است. در صورت موفقیت این ادعا ممکن است سونی مجبور شود تقریباً 5 میلیارد پوند خسارت بپردازد.
به گفته الکس نیل، نماینده سازمان حمایت از مصرفکنندگان که این پرونده را در دادگاه تجدیدنظر بریتانیا تشکیل داده است، سونی از تسلط خود در بازار بریتانیا سوء استفاده کرده و شرایط و ضوابط ناعادلانهای را بر فروشگاه پلیاستیشن، جایی که بازیهای دیجیتال، محتوای دانلودی و محتوای قابل دانلود میفروشد، اعمال میکند.
اشتراکهای این شرکت برای توسعهدهندگانی که میخواهند بازیها را در فروشگاه بفروشند، 30 درصد کارمزد دریافت میکند، که اغلب باعث میشود قیمت محتوای دیجیتال بالاتر از نسخه فیزیکی همان بازی باشد.
نیل این ادعا را که از حق بریتانیا برای جبران خسارت جمعی برای آسیبهای مصرفکننده استفاده میکند، به نمایندگی از هر کسی در بریتانیا که از 19 اوت 2016 بازیهای دیجیتال یا محتوای افزودنی را در فروشگاه خریداری کرده است، ارائه کرده است. این درخواست خسارت بین 67 پوند تا 562 پوند برای هر عضو است که در صورت موفقیت می تواند کل مبلغ پرداختی تا 5 میلیارد پوند برسد.
نیل گفت: «با این اقدام قانونی من از میلیونها نفر از مردم بریتانیا که ناخواسته متحمل خسارت شدهاند، دفاع میکنم. ما معتقدیم شرکت سونی از موقعیت خود سوء استفاده کرده و باعث ضرر مشتریان خود شده است. بازی در حال حاضر بزرگترین صنعت سرگرمی در بریتانیا است، پیش از تلویزیون، ویدیو و موسیقی و بسیاری از افراد جامعه به آن وابستهاند. اقدامات سونی برای میلیونها نفر که توانایی پرداخت آن را ندارند، هزینه دارد، بهویژه زمانی که ما در بحبوحه بحران هزینههای زندگی هستیم.»
ناتاشا پیرمن، که رهبری پرونده وکلا میلبرگ لندن را بر عهده دارد، گفت: «سونی بر توزیع دیجیتالی بازیهای پلی استیشن و محتوای درون بازی تسلط دارد. این یک استراتژی ضد رقابتی است که منجر به تحمیل قیمتهای گزاف به مشتریان است که با هزینههای ارائه خدمات سونی مطابقت ندارد.»
انتهای پیام/