طرز تهیه آش شلغم

0
128
طرز تهیه آش شلغم

آش شلغم به دلیل خواص معجزه آسای شلغم در درمان سرفه‌های خشک و گلودرد، موجب تقویت سیستم ایمنی شده و گزینه خوبی برای درمان بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا است.

مجله اینترنتی بین تاک؛ آش شلغم یکی از آش‌های سنتی و خوشمزه ایرانی است که برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است. خواص معجزه آسای شلغم در درمان سرفه‌های خشک و گلودرد و ‌همچنین التیام دهنده تنگی نفس موجب می شود تا همواره از این ماده غذایی به عنوان بهترین دوای درد بیماری‌های فصل سرد یاد شود.

مواد لازم برای تهیه آش شلغم

سبزی آش ۵۰۰ گرم

ماش ۱ پیمانه

شلغم ۵۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد بزرگ

آرد گندم ½ پیمانه

نمک ۱ قاشق مرباخوری

فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

زردچوبه ۱ قاشق مرباخوری

روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری

مرزنجوش ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه آش شلغم

مرحله اول

برای تهیه آش شلغم خوشمزه در ابتدای کار ماش را می شوییم و سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم ماش به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بماند تا تا خیس بخورد. پس از آن ماش را آبکشی می کنیم و درون یک قابلمه حاوی آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا کاملا بپزد.

مرحله دوم

در این مرحله پیازها را به صورت خلالی خرد می کنیم و انها را با مقدار کمی روغن تفت می دهیم تا نرم شوند. در ادامه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم، سپس حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله سوم

حالا سبزی آش و شلغم ها را اماده می کنیم و داخل قابلمه می ریزیم. سپس آرد گندم را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و یک لیوان آب سرد به آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا آرد گلوله نشود. در این مرحله تمام مواد را به همراه مقداری نمک و ۳ لیوان آب داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید.

مرحله چهارم

در این مرحله زمانی که ماش کاملا پخته شد، آن را به همراه پیاز داغ و آرد، درون قابلمه حاوی مواد آش می ریزیم، سپس آش را به صورت مدام هم می زنیم و اجازه می دهیم آش به جوش بیاید. در ادامه حرارت را ملایم می کنیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم آش به مدت ۱۵ دقیقه جوش بزند تا کاملا جا بیوفتد. در ادامه پس از گذشت این زمان مرزنجوش را به آش اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم عطر و طعم مرزنجوش درون آش پخش شود.

مرحله ششم

در نهایت پس از گذشت ۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه آش شلغم را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به سلیقه خود با پیاز داغ و نعنا داغ تزئین کرده و سرو می کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید