جزییات و زمان برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲ اعلام شد

0
52
جزییات و زمان برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲ اعلام شد

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور، آخرین جزئیات و تغییرات آزمون سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ شامل زمان ثبت‌نام و زمان برگزاری آزمون‌ها را اعلام کرد.

به گزارش بین تاک به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر حسن مروتی با بیان اینکه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دو نوبت برگزار می‌شود، گفت: زمان ثبت‌نام نوبت اول آزمون سراسری از ۸ تا ۱۴ آبان ماه سال جاری خواهد بود و این آزمون صبح روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه سال جاری در گروه آزمایشی علوم تجربی و بعدازظهر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی و صبح روز جمعه ۳۰ دی ماه در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی و بعدازظهر در گروه آزمایشی هنر برگزار می‌شود.

وی در مورد برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نیز گفت: ثبت‌نام نوبت دوم آزمون سراسری از ۱۵ تا ۲۱ فروردین  سال ۱۴۰۲ خواهد بود و این آزمون صبح روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی و بعدازظهر همین روز در گروه آزمایشی هنر و صبح روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۲ در گروه آزمایشی علوم تجربی و بعدازظهر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش افزود: با توجه به ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، زیرگروه‌ها از آزمون سال ۱۴۰۲ حذف می‌شود و تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به صورت ۴۰ درصد تأثیر قطعی خواهد بود و علاوه بر این نمره دروس عمومی از طریق سوابق تحصیلی محاسبه می‌­شود . سایر تغییرات مانند ضرایب دروس  نیز پس از تصویب شورای سنجش و پذیرش به اطلاع داوطلبان عزیز خواهد رسید.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش در مورد آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ نیز گفت: ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد از ۱۶ تا ۲۲ آذر ماه خواهد بود و این آزمون بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه و روز جمعه ۱۲ اسفند ماه سال جاری در نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

مروتی در پایان خاطرنشان کرد: ثبت‌نام آزمون دکتری نیز ۲۲ تا ۲۹ آبان ماه انجام شده و آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ صبح روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید